Behind The Blue

16 Posted by - June 5, 2016 - Culture Me

אמן עיצוב הפנים ההונגרי-צרפתי Mathias Kiss זכה במהלך חייו המקצועיים לצייר את השמיים על תקרות בבית של קתרין דנב ובלא מעט בארמונות פריזאיים אחרים, ולא בכדי. מטיאס התפרסם בשנים האחרונות בעיקר בזכות פרויקט שנקרא The Kiss Room – חדר במלון פריזאי שקירותיו עוטרו בלא פחות מ1,000 מראות מרובעות וקטנטנות שנועדו לבטא תחושת חוסר-גבולות מערערת ובאותה נשימה לגרום לנו לעמוד מול דמותנו בצורה הכי אינטימית שיש. מאז הוא לא חדל לעצב, בחסות דמיונו המפותח, פיסות אמנות מדהימות שמתכתבות עם המושג “אינסוף”.

מטיאס, שהחל להתעניין בעיצוב כבר בגיל 14 ובערך באותה תקופה גם הפך למתמחה בסטודיו פריזאי, הפך ברבות השנים לאחד מדמויות המפתח בעולם העיצוב הצרפתי ורכש לעצמו שם של בעל מלאכה מיומן. בהשראת התקופה הרומנטיקה של סוף המאה ה 19, הוא החל לצייר שמיים כחלחלים ועטורי עננים עבים על תקרות עירומות שנקלעו בדרכו, מחיה מחדש את רעיון התנועה הנושמת בעולם עיצוב הפנים ורוקח עולם אוורירי של חופש; ונדמה שבאופן מיידי, כל המי-ומי בבוהמה בפריזאית ביקשו ממנו להגיע ולפתוח להם צהר לרקיע בביתם הפרטי.

בין פיסת שמיים אחת לשנייה, נדמה לנו שמטיאס יודע בדיוק כיצד לשבור את המסגרות הישנות, גם מילולית; בעיצוביו החדשים הוא משתמש במסגרות עץ עבות וצבועות זהב כדי לקשט קירות לבנים, שובר את הצורה המוכרת שלהן, והמראות האיקוניות שלו נראות כאילו נשברו בתאונה יפייפיה והפכו ליצירת אמנות חד-פעמית.

נדמה שצ’כוב הביע מראש תמיכה בדרכו של מטיאס כשאמר לפני שנים את המשפט האלמותי: “אל תאמר לי שהירח זורח – הראה לי הבהוב של קרן אור על זכוכית שבורה”.

Mathias Kiss

Behind The Blue05 Behind The Blue06 Behind The Blue09 Behind The Blue07 Behind The Blue03 Behind The Blue08