The Queen Of Milliners

25 Posted by - February 5, 2015 - Pin That

היא נקראה “מלכת הכובעים והכובענית של המלכות”, האטלייה הפריסאי שלה היווה במשך שנים נקודת מפגש לנשים האלגנטית ביותר בעולם וצלמים כמו הורסט פ. הורסט, ריצ’רד אוודון וויליאם קליין התווכחו בלי-סוף על הזכות לצלם את יצירותיה בכל השקת קולקציה חדשה (תמונות שהזוכה המאושר מכר בסכומי-עתק לווג או להרפר’ס בזאר); בסוף שנות ה 30 ועד תחילת שנות ה80, Madame Paulette הייתה כוכבת-על, במובן הכי אלגנטי של המילה, ולמרות שנדמה שצבעי יצירתה כבר דהו מעל דפי ההיסטוריה היא לעד תזכר כמי שניסחה את אמנת הסטייל של אחד מתחומי האפנה המרתקים ביותר.  

נסיכת הכובעים נולדה בשנה הראשונה של המאה ה 20 בתור Pauline Adam de la Bruyère. היא התמסרה לעיצוב כובעים מיד אחרי מלחמת העולם השניה, ואחרי שפתחה את החנות הראשונה שלה שינתה את שמה הארוך לזה הקצר והמסתורי, שם שבדמיוננו משרטט אותה כדמות אגדית שמנצחת על אפנת העילית של אותם ימים מאחורי כובע רחב שוליים.

דקות התהילה הראשונות שלה הגיעו אחרי שמיצבה את הטורבן כאייקון אפנה בימים שלאחר מלחמת העולם השנייה; רעיון שניצת במוחה בזמן שדוושה על אפני ברחבי עיר האורות ונתנה לעיניה לספוג אינספור מראות צבעוניים של נשים צעירות ושיקיות. במהרה נאספו סביבה אושיות כמו מרלן דיטריך, גרטה גרבו וגלוריה סוונסון, מפקידות בידיה את קישוט קודקודן ביצירות סמי-ארכיטקטוניות מרהיבות שפעמים רבות קראו תיגר על כוח המשיכה.

מלאכת הכובענות של פולט התמקדה בחשיפת האישיות של כל אחת מלקוחותיה, מלאכה שעשתה באינטואטיביות מעוררת-הערצה, כאחת שיודעת לזהות את הצרכים והרצונות שלהן עוד לפני שהן עצמן ידעו לנסח אותם. הליידי הצנועה, האישה הדומיננטית, הנערה הביישנית והבחורה האקסטרווגנטית – כולן התדפקו על דלתה, מבקשות ממנה לתמצת את ישותן לתוך כובע קסום אחד.

“אני אף פעם לא מפסיקה להתרגש מהציפיות האדירות שלנשים יש מהכובעים שלהן”, אמרה. “הכובע הוא הרבה יותר מאביזר; הוא דפוס התנהגות”.

Madame Paulette

The Queen Of Milliners02 The Queen Of Milliners01 The Queen Of Milliners14 The Queen Of Milliners13 The Queen Of Milliners12 The Queen Of Milliners11 The Queen Of Milliners09 The Queen Of Milliners08 The Queen Of Milliners07 The Queen Of Milliners06 The Queen Of Milliners05 The Queen Of Milliners03