The Big Half

9 Posted by - June 8, 2014 - Working Girl

למשך ארבעה עשורים, החל באמצע שנות ה-40 של המאה הקודמת, הפך האנגר רדום ואנונימי על חוף הים שבקליפורניה לאחד ממוקדי היצירה המובילים בעולם. בני הזוג צ’ארלס וריי אימס, הוא – אדריכל שמעולם לא קיבל רישיון, והיא – ציירת שמיעטה לצייר, שניהם ליצנים (!) לשעבר, הקימו שם את משרד העיצוב שלהם שהיה שם נרדף לחדשנות, מקוריות ונועזות. מלבד שורה של רהיטים איקוניים בעיצובם שנמצאים עד היום בפס היצור, בני הזוג איימס תכננו והפיקו תערוכות בינלאומיות, יצרו וביימו סרטי קולנוע ותחזקו תדמית זוגית אידיאלית שהייתה חלק בלתי נפרד מהדימוי של המוצרים שלהם.

למרות שהיו שותפים בעבודה ובחיים ולמרות הזוהר התמידי שנדמה שהתקיים בין השניים, נדמה שצ’רלס, בהתאם לאווירת התקופה, היה זה שעונה על שאלות המראיינים ומייצג את היצירה המשותפת. לכן, כששמענו שתערוכה חדשה במרכז לאמנות בפסדינה מציגה את היצירות שנוצרו בקצות אצבעותיה של ריי בלבד, נמלאנו סקרנות; תלבושות, כתבי יד וציורים, כולם נרקחו בזכות הכוח הנשי שהניע את אחד מצוותי העיצוב המרשימים והמדהימים ביותר שנתקלנו בהם.

בחסות התערוכה החדשה, נתגלו בובות נייר קטנטנות בעיצובה של ריי ששימשו אב-טיפוס לרבים מהרהיטים האייקונים של הזוג וציורים מקסימים ששרטטו בקפידה כל קימור במוצר מתוכנן, כולם ראיות לכך שבלי ידה המוכשרת של ריי, צ’ארלס היה אולי מייצר מוצרים מעולים ושימושיים – אך לא מושלמים ומבריקים כפי שההיסטוריה זוכרת אותם.

“הקשר האנושי שהם מצאו בכל פרט ופרט הוא זה אשר הפך אותם לאייקוניים יחדיו” מסביר נכדם של השניים, דמיטרי איימס, שאוצר את התערוכה החדשה בהרצאת טד שהעניק לפני כמה שנים. “הייתה להם ראייה הוליסטית של עיצוב, הם סברו שמדובר בכישרון חיים ולא בכישרון מקצועי. תהליך העיצוב היה אינסופי עבורם ולא הסתיים עם ייצור של רהיט בודד. הם תמיד ניסו להשתפר והאמינו שצריך ליצור מערכת שלמה שתעבוד היטב”.

מרשים.

The Big Half05 The Big Half06 The Big Half03 The Big Half04 The Big Half07 The Big Half09 The Big Half11 The Big Half01